15. Varför får hästar och ridning dig att må så bra

Jag har inte märkt det förren när jag tog min paus ifrån hästarna. När jag lämnade tillbaka Xtra så bådde jag mentalt dåligt och intalade mig själv att det var slutet av mitt hästliv, nu fick det vara nog. Det gjorde för ont för mig.
Men hittade om tur var tillbaka, med hjälp av Rosalita. Under ett och ett halvt år mådde jag så otroligt dåligt, jag visste faktiskt inte att vem som helt kunde hamna i en deprission, men nu vet jag. Jag behöver djur i mitt liv för att må bra, för att vara fulländad och för att ha en anledning att gå ur sängen på morgonen. Hästar får mig att bli lugn, dom får mig att känna mig bra inombords och dom får mig att känna mig fri. Att dansa omkring med hästen på ridbanan, och allting bara klickar, eller att galoppera i havet och känna hur ögonen tåras av hastigheten och vinden, eller att helt enkelt inte ha delade mening om saker och ting och bli ifrågasatt om man är stark nog att vara ledaren, att sedan bli bekäftad, att vinna förtroende, att få kärlek och ge kärlek. Allt det där är varför hästar får mig att må som BÄST.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback