14. Saker som du gör vardagligen ( i stallet )

Mina stalldagar ser väldigt olika ut. Jag och pappa går iallafall ner till stallet och hämtar henne, ibland gör han det själv och ibland gör jag det själv, det är olika. Sedan gör vi i ordning henne tillsammans, han borstar ut man och pannlugg och jag dammar av henne och kollar igenom henne så att det inte finns några småsår någonstans. Om jag rider så sadlar jag och fixar i ordning henne och tar ut henne på gården. Pappa hjälper mig ibland att komma upp ( haha.. kommer aldrig lära mig att sitta upp på en hästrygg själv.. ) annars så går jag bort till paddocken och sitter upp med hjälp av en bänk. Vart och hur jag rider är olika.
När vi kommer tillbaka har ibland pappa mockat och fixat maten, men om inte så mockar jag, gör i ordning kvällsmat, byter vatten, kastar in hö. Svampar av henne och sätter ibland på ett stalltäcke. Borstar av henne när hon är torr och ställer in henne i boxen, ger henne mat och säger godnatt.
Om jag är där på morgonen eller mitt på dagen så släpper jag ut henne igen och kommer tillbaka senare och fixar istället då allting med henne.
Men något jag gör vardagligen är att göra henne i ordning för natten och pussar henne godnatt och ger henne kvällsmat.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback