Träns vänjning

Idag fick Blåis på sig ett träns för första gången.
Började med att ställa upp henne i gången och borsta igenom henne. All lera hade torkat och ramlade snabbt av. Benen blev avborstade, men lite arg var hon om frambenen och stampade irriterat, men började bara om och hon gav sig lite halvt, mera övning helt enkelt.
När hon var ren tog jag in henne i boxen och bytte ut grimman emot ett träns. Fixade om alla remmar så att det satt bra och hon var nöjd med läget. Sen sa hon hej till bettet. Hon gapade snällt och jag satte fast det och lät henne känna efter.
Länge stod hon och tuggade och gapade och tyckte att jag var världens konstigaste som hade satt denna metallbit i munnen på henne. Hon stod med hela käften öppen i mitt ansiktet och tuggade och tyckte att jag skulle tabort den. Men lät henne hållas och när hon lugn stod och tuggade innanför min arm så fick hon massa beröm och tränset åkte av.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback