The dream came true

Så länge jag kan minnas har häst stått överst på önskelistan. Men har aldrig ens föreställt mig att den drömmen skulle bli verklig. Mina föräldrar har alltid varit väldigt emot idén. Och om inte pengar varit ursäkten så har "ont om tid",  "du måste tänka på skolan" osv varit motargument som fått stopp på mitt eviga tjat om en egen häst.
När jag var yngre kollade vi på lite ponnier och provred. Hittade dock ingen som passade mig och det rann ut i sanden. Efter Xtra så tappade jag glöden och mitt hästintresse svalnade. Men i våras när jag kom igång igen har jag bara drömt om en egen häst och en unghäst har alltid varit lockande.
Så när pappa kommer hem med ett New Forest sto på fyra år under inridning så kan man inte annat än att älska livet lite extra. Min egna fina ponny står nu i stallet och får nypa mig själv för att fatta att det är sant.
Min första egna ponny, fortfarande namnlös men älskad sedan dag ett :)
Sen att hon är lite lik min kärlek Sörbys Xtra gör henne helt underbar. En fux med bläs och en vit strumpa, det är min lilla märr det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback