Min fina fina häst

Idag var en sånn riktig mysdag. Fick åka till stallet lite tidigare eftersom att jag fick ett samtal om att hästen höll på att komma ur hagen ( den hon står i just nu har ingen ström av någon konstig anledning ), när vi väl var där så stod hon enbart framåtlutad över staketet och käkade... knasponny.
Hon fick iallafall komma in och tugga lite hö tills det var dags att åka ner igen.
Mockade igenom boxen och sopade rent samtidigt som hon stod i ena änden av boxen uppbunden, vi har en stallgång men tyvärr är den alldeles för smal för att kunna ha en häst uppbunden medan det är annat folk i stallet.. jobbigt om ni frågar mig.
Sen fick hon sig en rejäl omgång med borsten, täcket var av under dagen så lite smålerig var hon här och där. Men måste säga att efter en veckas rejäl borstande så har hennes päls börjat blänka fint. När hon kom såg hon nästan vanvårdad ut med sin svans som släpade i marken, lera som satt fast långt in i pälsen och grimman som såg ut att ha suttit på henne x antal månader..
Efter det började vi lyfta hovar igen. Körde bara frambenen då min rygg inte hade pallat, och när jag väl börjat kan jag inte sluta, så tog de säkra före de osäkra. Och mycket riktigt var hon duktig idag igen. Lyften snällt när jag bad henne och höll kvar tills jag släppte. Övning ger färdighet som man brukar säga.
Sen fick hon sitt kvällshö och blev fri grimma och matte. Däremot stod jag och mamma och beundrade henne en liten stund innan vi åkte hem. Fantastisk ponny har vi, helt fantastisk!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback