mammsen mjuknar

Min mamma har alltid varit livrädd för hästar. Emot hennes önskan började jag rida på ridskolan och hon fick snällt springa runt i ridhuset och hålla i Kjell medan jag lärde mig ridalätt, hon fick köra mig fram och tillbaka till alla medryttar och sköthästar som har kommit och gått under åren och alltid varit där och stöttat. 
Xtra var hon lite rädd för. Han var ju väldigt framåt och glad och ville gärna vara i ansiktet och pussas och gick nästan en på tåna för att vara så nära som möjligt.. haha. Vilket gjorde att hon höll sig på avstånd när jag hade honom.
Rosalita är hon rädd för, fullt förståligt. MEN jag har lyckats få upp henne på hästryggen och hon har suttit där en stund och tyckte att det var helt okej, trots att hon precis tidigare varit hel rodeo med mig och kört karatesparkar hela ridpasset, modig mamma.
Men min nya häst, min egna häst, är hon däremot väldigt förtjust i. Hon tycker att hon är social och snäll och väldigt lugn, och är trygg i att det är henne jag har. Kunde lika gärna fått en vilde som sprang över mig och sparkade hejvilt när man rörde vid henne.. men hon är väldigt lugn och harmonisk i hanteringen, vilket gör mamma säker. Men själva inridningen skrämmer henne lite.. men ska säkert bli bra.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback