Fem saker du kanske inte visste om Sörbys Xtra

På denna bloggen fick jag idén att skriva fem saker du kanske inte visste om lite olika av hästarna, intressant? Börjar iallafall med Sörbys Xtra eftersom att han nämns så mycket.
  • Innan jag började rida honom så var han ingen drömponny. Han kastade av folk och sparkades efter en i hagen.
  • Trots att han var valack så hoppade han på stona i hagen och orsakade några skador, både ryggont och djupare hack i benen pga sparkar.
  • Han var väldigt lättlärd och klok. Räckte att jag hade en morot i munnen en gång och pekade på den, sen fattade han att jag ville ha en puss varje gång jag pekade på munnen.
  • När Xtra var ny i stallet ( endast fyra år ) var han extremt odräglig och det fanns inte någon som tyckte om den långhåriga lilla ponnyn. Jag och mina kompisar kallade honom för Vårtan för att han hade "vårtor" på mulen.
  • Trots sin unga ålder så var han den snällaste och mest lättridna hästen i stallet och vackrare fanns inte.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback