Dagens ridpass

Idag joggade vi bara i paddocken för att få upp flåset och för att hålla igång. Började med att böja igenom i skritt. Hon var väldigt fin och mjuk. Sen travade vi några varv på lång tygel, allt för att få henne motiverad. När hon sen började bli rund och fin så kortade vi upp och satt ner på henne i volter, skänkelvikningar och mycket mycket halvhalter. Hon var riktigt fin i traven.
Galoppen gick inte alls. Hon bara slängtravade, bockade, stegrade och hade sig.. men lät henne springa in i galoppen och lät henne dra på lite innan jag samlade upp henne i fin form och jobbade henne lite i galoppen också.
Vi nöjde oss när hon hade varit fin i galoppen i båda varven. Trots dumheterna så är jag nöjd med min lilla skit idag. Hon jobbade fint och var väldigt lydig emellan åt.
Såhär såg hon ut idag. Benskydden är mina gamla som jag hade på Manne. Ländtäcket åkte av efter uppvärmningen då jag inte har sporrar och spöet hade ingen effekt med det på.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback