Dagens ridpass

Idag red jag tjockisen barbacka. I skritten så började jag på lång tygel att göra lite skolor så som öppna, sluta, skänkelvikning osv. Mycket volter, halter för att se att hon var med. Sen när jag skulle trava igång henne så körde hon ner huvudet och bockade gärnet på stället.. Underbar ponny man har, inte sant ?
Tog ett litet tag att få fram henne, men efter mycket travarbete så var hon mjuk och lugn. Red lite serpentiner, åttvolter och skänkelvikningar. Sen galopperade vi lite kravlöst på en volt innan jag avslutade ( höll på att glida av där någonstans i mitten och kände att jag ville hamna på marken i egen takt ).
Ganska nöjd med henne, men måste jobba på galoppfattningar och att få fram henne på ett mjukare sätt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback