Dagens "ridpass"

Idag ägnade vi oss åt markträning - longering. Första gången hon blir longerad på över ett år.. så vi var lite ringrostiga båda två.
Hon blev lite irriterad då hon inte riktigt förstod vad hon skulle göra, och flög i luften med benen rätt ut i luften ett par gånger men travade sedan snällt runt mig. Hade en inspänning löst inspänt på sidorna som var hängande och hon jobbade i låg form. I traven var hon kvick för mina hjälper. Både rösten och kroppspråket var hon väldigt lyhörd på. När vi sen började med galoppen så var det x antal glädjeskutt på raken + att hon rejsade iväg i full jävla fart och var nära på att springa på mig .. haha! xD
Men när hon hade sprungit av sig så var hon även i galoppen väldigt rund och fin och kvick för hjälperna. Jobbade på övergångar. Ifrån trav - galopp, galopp- trav, trav-halt osv. Gick riktigt bra för att vara första gången. Även galoppfattningarna gick igenom med en gång. Så det ska vi försöka få med oss upp på ryggen.
Det blev lite väl mycket bus idag och bara korta stunder av seriöst arbete, men är man bebis så är man.. haha.
kan väl inte påstå att jag var sådär jättesnyggt klädd idag.. haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback