Dagens ridpass

Idag var ingen rolig dag för varken Rosalita eller mej. Hade ställt upp två hinder i paddocken och planerade på att ha lite kul. Istället satte Rosalita på sitt absolut sämsta humör. Att få henne att skritta runt fyrkanten i början var helt omöjligt. Hon låtsades bli rädd, vägrade gå, stegrade, bockade.. ALLT för att inte gå dit jag bad henne. Kände hopplöst. Även när jag travade igång henne var hon hopplös. Stegrade, stack, stegrade, stack.. och inte alltid i den ordningen heller.. suck. Ett tag var hon dessutom nära på att stegra över, och eftersom att hon gjort det tidigare vilket lett till ett års skada så blev jag lite skraj att jag skulle få hästen över mig.
Men efter MYCKET kämpande och vad som kändes som en evighet så blev hon mjuk och gick fram för skänkeln fint. Formen var bra, takten, hon lyssnade osv. Liselotte kom även efter ett tag och tittade lite. Lilla Kajsa skulle rida lektion på Rosalita en halvtimma efter jag ridit, så det var bra att hon blev fin i slutet.
Kom på hindren några få gånger, men kändes inte alls bra. Hon hoppade högre och större än nödvändigt och lyssnade inte alls varken före eller efter.. SUCK!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback