Dagens ridpass

Idag så stod uteritt på schemat, och eftersom att jag är sjukt mörkrädd och paranoid så vågar jag mig inte ut i skogen själv ( är rädd för älgar ) så väljer alltid att dra ut på stranden istället. I början så dummade hon sig riktigt ordentligt, men fullt förståeligt då hon sist red med Tilda på stranden och hade fått göra precis som hon ville.
Skrittade iallafall hela stranden, mötte Matilda och Maja & skrittade tillsammans tillbaka för att skritta bort igen. Med andra ord så skrittade vi hela stranden tre gånger. Sen galopperade jag och Rosalita stranden en gång, hela vägen bort. Hon stack med mig x antal gånger genom att slänga upp huvudet och ta bettet, haha. Hon behövde verkligen få springa. Sen travade jag henne i låååg och rund form för att se vart jag hade henne innan vi tog lite galopp igen.
Där kände vi oss väldigt nöjda. Hon fick upp flåset och hade riktigt roligt och det var inget krävande alls för henne, så det var bara ett buspass för att få henne lite motiverad.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback