Dagens hantering

Idag gick det över förväntan. Började direkt med borsten idag då hon hade fem centimeter lera över hela kroppen. Hade en lite hårdare borste som jag började med på halsen, ingen reaktion när jag tog i lite extra och kände att hon slappande av. Så tog hela kroppen, rumpan gick super, längsbakbenen gick skitbra och hon rörde sig inte ens. Frambenen blev även dom borstade, några gånger gick hon undan men ställde bara tillbaka henne och borstade på nytt. Super! Känner att det snart är dags för att börja lyfta.
Tog även på och av grimman för första gången. Tidigare har jag bett någon hålla henne när jag byter grimma. Men fixade det själv idag och trots att hon tyckte det var liite obehagligt när jag tog över öronen så skötte hon sig exemplariskt i hanteringen idag.
Eftersom att hovis var där och fixade en av nordisarna så fick hon stå bunden inne i Prince box medan jag mockade, och det gjorde hon helt lugnt och bara stod och tittade.
Även insläppet idag gick bra. Min söta lilla granne Wilma följde med för att hålla undan trådarna, och hon kom glatt till mig och gick snällt bredvid utan några omständigheter what so ever.
Kan knappt vänta tills jag får börja röra på henne lite. Longering och tömkörning står på önskelistan så ska ta hit min underbara vän Matilda i helgen som ska hjälpa mig i starten. Hon har lite mer unghäst och inridnings erfarenhet än vad jag har.

En bild ifrån två morgonar sedan. Hur mycket ser min ponny ut som en liten bebis på denna bilden? haha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback