Dagens blåis

Idag när vi kom in ifrån hagen ( hagen var väldigt kul idag, hon både galopperade, bockade och herjade runt for the first time ) så gick vi direkt till paddocken. Började med att bara leda henne i grimma och grimskaft runt på fyrkantspåret. La sedan in små volter i hörnen, mycket halter och tvärvändningar. Gjorde detta i båda varven tills jag märkte att jag hade med mig henne och hon var uppmärksam på mig.
Sen lät jag henne gå "runt mig" som till en början på longering. Hon visade lite obehag och förstod inte riktigt men det gick tillslut bra.
Inne i stallet så berörde jag henne på hela kroppen med händerna först. Det var mycket fokus på att hon skulle stå stilla. Frambenen var ett väldigt stort problem, hon stampade argt när jag närmade mig men tog det bara försiktigt och skyndade långsamt. Tillslut kunde jag beröra hela frambenen utan att hon stampade och då gick jag vidare. Bakdelen är hon också känslig om, så började uppe på korset, ner mot svansen och sedan ner mot bakbenen.
Gick inte hela vägen ner mot bakbenen, men berörde ungefär halva och det gick hur bra så helst. Borstade sedan henne på alla de ställen jag berört henne. Det gick bra, men frambenen ville hon inte bli borstad särskilt länge på, obehag åter igen. Så gick tillbaka till handen för att se att det inte hade gjort någon negativ inverkan med borsten, och hon var okej med det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback