Blåis <3 Hagen

Idag fick hon komma ut och röra på sig i hagen för första gången här i Sverige. Hon anlände ju på kvällen igår och har stått i transport och liten box sedan i torsdags. Så förväntade mig ett utbrott när jag väl släppte henne i hagen. Hon får gå själv än så länge, sen kanske jag släpper henne med Rosalita, får se.
Men hon var helt cool lugn. Travade bort i snygg ökad nu-visar-jag-upp-mig-trav till grabbarna som blev heelt tokiga. Minst sagt gamle Prince bockade, stegrade, galopperade fram och tillbaka, visade upp sig och hade sig.. helt galen. Trots sina 24 år på nacken. Hon var poppis min lilla brud.
Hon fick gå där i någon timma, tills det blev mörkt. Men imorgon får hon komma ut redan på morgonen, och vara ute hela dagen tills jag kommer hem. Förmodligen lite trött både mentalt och kroppsligt så vi kan ägna oss åt lite träning så som flytta åt sidan, backa osv. Bara enkla övningar + en promenad såklart.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback