Dagens ridpass

Idag åkte Matilda med mig till stallet. Att hämta henne ifrån hagen var inte som igår. Hon kom emot oss men började snabbt hugga och vända rumpan till. Men Matilda lyckades fånga henne iallafall. Haha, personligen så backar jag när ponnyn springer emot mig och hugger i luften.
Att rida var hon mindre sammarbetsvillig men dummade inte sig genom bockningar eller sparkar så där är jag nöjd. Red i ca 40 minuter och vi blev båda två helt svettiga och trötta.
Matilda & jag fyllde även på vatten i hagen vilket inte var särskilt lätt med två törstiga hästar som slågs lite om att komma fram samtidigt som Rosalita högg i luften efter oss. Jävla häst säger jag bara.

Känns som om jag behöver ha med mig Matilda imorgon med. Att fånga henne i hagen är inte lätt. Och det handlar inte om att jag tvekar eller är osäker utan vill helt enkelt inte att hon ska få intrycket utav att hon vinner när hon hugger och sparkas.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback