Today was a fairytale

Självklart så tar jag det ni skriver på allvar och jag tar åt mig det och försöker att förbättra så mycket jag kan utav det ni säger.
Idag så ville jag fokusera på att få henne lös och mjuk utan att röra henne med händerna. Halvhalter, volter, tempoväxlingar och förflyttningar med hjälp av sits och ben och hon sökte sig fint ner hela tiden ( kom aningen bakom lod emellan åt men något jag accepterar då jag vet att hon inte orkar bära sig ). Igenom hela ridpasset så var tyglarna lösa samtidigt som jag hade ett stöd, jag rörde inget på bettet utan försökte hålla om med knäna och hjälpa henne att inte flyta ur volterna med ytterhjälperna. Och såå fin hon var. Är så stolt över henne. Trots att tempot inte var mycket att hänga i granen så trampade hon på och både hon och jag blev helt slut.
Galoppen var däremot inget att hurra för. Hon var inte alls på humör och eftersom att jag valt att inte bli arg på henne idag när hon krånglar utan bara att rida vidare och få fram henne så blev det att vi skippade den stora fajten som slutar i att hon flyger i luften men att hon ändå går fram lydigt efter många om och men.
Fick en kommentar om att hon är för fet. JAG VET! haha, när jag började rida henne så var hon nästan fetare. Dom har försökt ha munkorg på henne ( vilket jag INTE tycker om ) men hon får skav. Vi ska ut mer i skogen, galoppera och klättra samt trimma mycket i paddocken för att försöka få bort den där magen, och precis som du sa så gör det att sadeln ligger fel och att hon inte riktigt kan med alla rörelser. Men vi kämpar på, döm oss inte för hårt. Har aldrig sagt att det ser bra ut.

Imorgon ska jag förmodligen köra lite markarbete med lite upphöjda bommar och avsluta med att ut och rida i samhället.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback