Dressyrvideo

Jag vet att det inte ser bra ut. Jag ser alla fel minst lika väl som ni gör, men jag kan ju nämna att det går framåt. För ni vill inte veta hur det såg ut förut.
Anledningen till att jag lägger upp filmer är för att se skillnaden i framtiden, för att kunna jämföra. Målet är ju att tempot skall öka, formen ska vara stadig, galoppfattningarna ska sitta, hon skall inte falla ut i yttersidan i volterna och jag skall kunna sitta ner i den jävla hoppsadeln någon jävla gång.. haha.


du kan ju börja med att sitta rätt själv, ändra skänkelläge, räta upp dej, gärna länga stidlädrena osv, så blir det nog mycket lättare att rida ponnyn rätt. ;)

2011-06-27 // 21:18:07

Jag är fullt medveten om hur jag sitter på henne. Jag är fullt medveten om min skänkel och hur jag sitter i sadeln och vill inte låta som om jag försöker göra bortförklaring men kan lova att denna sadeln är inte lätt att sitta i. Skänkeln åker fram, sadeln glider, det går knappt att sitta i den och att länga stigläderna behöver jag nog inte göra, jag rider i det som jag tycker är bekvämast.

2011-06-27 // 21:26:02
Anonym

Tänk på dina händer, det ser ut som att ponnyn bitvis hänger sig i tyglarna för att du är för hård i handen. Tänk även på att hästen ska gå ner i form av sig själv och inte bli sågad ner. Bara lite tips eftersom du skriver att du vill ha henne i en stadig form och det kommer du inte få genom att såga så.

2011-06-27 // 22:32:36
Jenny

Det största problemet jag ser är att ponnyn är alldeles för fet, vilket gör att den inte orkar bära sig korrekt. Sadeln hamnar i en dålig position pga magen och ger dig en sits som gör det svårt att inverka samt hindrar hennes bogar från att röra sig ordentligt. Så jag tror att den största nyckeln är att banta den, och det kan man ju bara göra genom att motionera, så jag tror att du är en god bit på väg :)

2011-06-29 // 19:01:50
Anonym

banta den och sluta såga så kommer de bli toppen.. just nu gungar hon ju bara med huvudet och går inte alls i form.. de ser inte ut som ni har någon takt heller..

du kanske ska börja rida för en tränare så blir de nog bra sen !!

2011-07-02 // 17:40:17
Anonym

banta den och sluta såga så kommer de bli toppen.. just nu gungar hon ju bara med huvudet och går inte alls i form.. de ser inte ut som ni har någon takt heller..

du kanske ska börja rida för en tränare så blir de nog bra sen !!

2011-07-02 // 17:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback