De sju lekarna

Läser lite på internet om lite horsemanship lekar som jag absolut ska pröva med Rosalita. Tror att vi behöver få bättre respekt för varandra, och detta gäller självklart mig också. Jag blir väldigt snabbt arg på henne när hon är sur vilket absolut inte är rätt.
Men jag tror att vi hade haft kul tillsammans om vi lärde oss att kommunisera bättre, läsa av varandra och accepterat varandra. De sju lekarna består ju utav sju olika lekar som är ifrån marken. Och det är just där problemet sitter.
Har alltid velat pröva horsemanship och när jag hade min förra ponny Xtra så försökte jag lite olika saker som att rida honom löst, så han enbart lyssnar till min sits, och även lite lek i paddocken löst. Men har var genom snäll och följde mig som en liten hund vart vi än var.
Rosalita är en helt annan kategori som jag absolut tror kommer att bli en fin ponny, bara hon får mer respekt för sin ryttare.


Kan du inte skriva ett inlägg detaljerat om dessa "sju lekar"? :D

2011-06-16 // 12:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback