Dagens ridpass ( gårdagens )

Småtjejerna i stallet valde att skritta runt paddocken medan jag red vilket var riktigt irriterande. Hon lyssnade inte någonting alls på mig och jag blev tillslut riktigt arg. Hon flög några gånger högt i luften av ilska när jag försökte få fram henne men efter ett tag så lossade hon.
Det var väldigt varmt så gick några gånger på volten i båda varven och kände på henne och när hon lyssnade så bestämde jag mig för att sluta. Det var alldeles för varmt för att vara i paddocken igår. Vi skrittade istället ut i samhället och det var super mysigt. Hon tittade lite på olika saker men i allmänhet väldigt snäll var hon.
Pappa kom även med bilen och hjälpte mig att fylla på vatten i hagen. Helt omöjligt att köra ner vatten dit på den skumpiga vägen och med punka i däcket på kärran.
Har inga bilder att bjuda på idag.
Pratade även med min granne igår. Dom har också ponny i samma stall som Rosalita står i och det är alltid kul att
höra med någon som vet lite mer om hästen och framförallt känner henne. Och vi hade mer eller mindre samma tanke
om vad som behövs tränas bort. Hon är nämligen väldigt missförstådd, vilket är väldigt synd. En häst ska aldrig få vara
ledare över sin ryttare. Det handlar om ömsesidig respekt och det är väldigt tydligt att Rosalita har fått bestämma väldigt
mycket vilket tydligen har gjort henne aggresiv. Men det är helt klart någonting som ska arbetas bort. Framförallt i hagen,
då det inte är okej någonstans att komma emot än med bakåt strukna öron och hugga. Nej, hästen ska komma med pigga
öron och vara välkomnande.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback