Dagens ridpass

Hämtningen idag i hagen gick bra. Pappa hade köpt morötter till sin lilla älskling som han gav henne när han skulle fånga henne ( haha, han ville fånga henne, inte som om jag hade en chans att övertala honom om annat ) och hon kom snällt och åt sin morot. Haha. Sedan stod vi båda och pysslade med henne i stallet innan ridturen. Hon börjar acceptera mer att man rör vid henne överallt, jag kände även igenom henne i ryggen eftersom hon är såpass negativ gentemot sadeln men inga reaktioner.
Red dressyr idag vilket gick bra. Körde samma teknik som igår. Vädligt lös i handen och jobbade enbart med ben och sits. Och oj vad det blev skillnad. Hon sökte sig inte neråt lika mycket idag som igår men höll om hon och slappnade av med en gång och då åkte huvudet ner. Varför jag lägger så mycket fokus på att hon ska ha en avslappnad form är för att då jobbar hon igenom heela kroppen, hon blir lättare att hantera i ridningen och mycket trevligare att rida.
Gjorde mycket galopparbeten, det var en del sura miner men inga flyg i luften så är nöjd. Efter många aggressiva ord ifrån min sida och många kast in emot mitten ifrån hennes sida så satte vi två ordentliga galoppfattningar emot slutet och hon gick fint på volten och sökte sig neråt ( Prisa herren! ).
Var riktigt nöjd med henne idag och både hon och var var helt svettiga och goa. Imorgon ska vi nog hitta något fält eller någon äng att rida på då jag är trött på paddocken, vi behöver variation.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback