Dagens ridpass

Idag stod dressyr på schemat.
Att hämta henne idag i hagen var en mardröm. Det har gått bra i typ en vecka och nu var det ett ordentligt anfall som resulterade i att hon stegrade i princip på mig..
I början när jag red var hon stel och jätte jobbig. Tror att det är för att hon stod igår men hon lyssnade inte någonstans, krånglade, flög i luften och var inte alls trevlig.
Men efter mycket kämp så fick jag henne riktigt fin. Hon var så mjuk i munnen, lyssnade på mina hjälper och accepterade spöet jätte bra.
Börjar faktiskt tro att sadeln inte sitter som den ska på henne. Hon avskyr sadeln och blir ordentligt arg såfort man kommer med den. Kan ju också vara därför hon flyger i luften så lätt också...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback