Dagens ridpass.

Idag red jag i paddocken igen eftersom att jag inte var nöjd med gårdagens surigheter. Ungarna var samlade runt om, lekte i gräset, jagade varandra och skrek i falsett vart annan sekund. Det var inte riktigt det jag hade tänkt öva på ( såfort något annat stör henne så är hon helt omöjlig ), men blev så illa tvungen. Det gick bra tillslut, några kast in emot mitten och några ordentliga språng i luften senare så gick hon snällt framåt.
Övade mycket galopp arbeten. Framförallt bara fattningar, halvhalter osv. Hon är otroligt sur såfort jag rör henne och det är något vi måste öva på. Hon har även börjat sparka ordentligt för spöet.
I slutet var jag riktigt nöjd med henne. Det kändes bra att avsluta för dagen. Min pappa var även med mig i stallet och hjälpte mig med det mesta.
När vi skulle fånga henne i hagen så var hon på riktigt sur humör. Hon ställde sig, sparkade och högg i luften, allt för att skrämma oss. Men idag så backade jag faktsikt inte. Jag stod kvar och gick emot henne med händerna i luften för att lugna henne. Och det funkade. Hon blev helt paff över att jag inte gick undan och kunde ta henne utan problem. Och det var inget " ta henne så fort som möjligt " utan hon nosade på mina fingrar utan att hugga och gick snällt med.
Idag var en bra dag, trots att hon pröva mer än vanligt.
tror vi är bra för varandra. Prövar varandra, utmanar varandra och hjälper varandra. En dag kommer vi bli vänner tjejen. En dag kommer vi kunna sammarbeta.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback