Dagens ridpass.

Idag började ganska jobbigt. Hon gick ordentligt till anfall i hagen och fick helt enkelt kasta mig ur.. Sedan stegrade hon emot staketet och var allmänt tokig. Jag tror egentligen inte att hon hade vågat skada mig, men det är skrämmande när hon kommer i full galopp, sparkar och biter efter mig.
Men försökte lite olika saker som jag läst på internet. Men tillslut så fick jag vara utanför staketet, vända rumpan med en pinne och locka med gräs för att sedan ta tag i grimman. Och då är hon cool lugn. Detta är ingenting som kommer hålla i längden utan behöver helt enkelt hjälp om vad det är jag ska göra, för jag gör antagligen helt fel.
Ridningen gick bra. Hon var kanon fin och busade inte någonting ( eller försökte lite i början men slutade lika snabbt som hon började då hon insåg att det inte var lönt det.. haha ). Hon lyssnade bra och jag försökte jobba lite mer med henne. Galopp på volterna, vilket gick bra, hon ställer sig bättre i galoppen och försöker jobba neråt vilket jag verkligen uppskattar, men ingenting jag kräver eftersom att hon fortfarande varken har muskler eller kondition. Hon hade bra tempo igenom hela ridpasset, dock slöade hon till lite i slutet men mycket mitt fel då jag var helt slut i hela kroppen och hon kände förmodligen det. Jag flyttade henne en del för skänkeln och kände på henne i sidorna.
Hon är en väldigt fin ponny när man väl har kommit igång lite. Det är synd att vi inte kommer så bra överrens på marken och att det finns en hel del olika problem som behövs lösas. Men så lär det ju alltid vara, mer eller mindre.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback