Dagens ridpass.

Red i paddocken idag och Annie kollade och fotade lite. Hon var till en början otroligt stel och tror faktiskt att jag ska börja longera henne ca 15 minuter innan jag rider eftersom att det tar så mycket energi att mjukna upp henne och då har jag redan blivit på kasst humör. Haha.
Men iallafall så flög hon med bakbenen i luften bara två gånger idag och det var när hon inte riktigt orkade hålla galoppen ( otroligt dålig kondis ) och när hon hade lossat i båda sidorna och hon var mjuk så slutade jag. Då var hon också helt genom blöt av svett.
Skrittade henne lite i samhället efteråt och sedan ställde vi upp henne för att bli duschad. Vilket inte var så populärt då hon ställde sig och slet sig.. haha. Riktigt typiskt mig. Iallafall så gick det bra sedan, hon var snäll och blev så fin så.
Så efter mycket pyssel och mys i stallet så släppte jag ut henne i hagen. Lilla loppan, kan nog allt börja tycka om dig.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback