Svar på fråga

Anonym :
funderat på ett sadelbyte? den salden ligger inte så bra..
Kan ju börja med att säga att hästen är inte min, jag väljer inte vilken utrustning jag skall rida med. Sedan kan jag medge att sadeln ligger INTE bra. Detta är något jag har sagt tidigare, jag sadlar så långt bak som är möjligt men ändå glider sadeln fram oavsett om jag spänner sadelgjorden hårdare. Svanskappa är något jag önskar men har blivit nekad detta. Sedan är faktumet att hon är så tjock som gör att den ligger heeelt fel. Jag känner igenom henne om hon ömmar varje dag då jag är rädd att den ska ha påverkan på hur hon tar ut sina rörelser. Men som sagt, det är inte min häst och kan tyvärr inte påverka vilken utrustning hon har. Hade det varit min häst hade jag provat ut en PASSAND sadel och dessutom haft en vetrinär som kollar igenom henne ORDENTLIGT.
Sedan vill jag bara påpeka en sak. Jag får otroligt mycket kritik på min ridning. Vilket jag hade väntat mig då jag är väldigt öppen i bloggen, lägger upp bilder/filmer där det går mindre bra osv. Men döm mig snälla inte så hårt, aldrig ridit för intruktör och försöker mitt bästa, så tro heller inte att jag inte ser fel lika mycket som ni gör.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback