Sugen på en egen..

Sitter och läser dressyrbloggarna ifrån början till nu. Läser om när Linn red in Cupido osv.. åh vad jag är sugen på en egen ponny nu. Det är synd att min ekonomi suger, och att ifall jag hade köpt en häst hade jag enbart haft budgeten till en äldre läromästare på 17år som tröttnat på livet eller en oinriden treåring ( vilket faktiskt inte låter särskilt fel.. ).
Jag har aldrig haft en egen ponny utan enbart foderponny, mamma var dock förvånad över hur billig Xtra var att ha ( dvs boxhyra, foder, strö osv ) och trodde att det skulla vara mycket dyrare att ha häst. Antar att den där drömmen om en egen ponny som jag hade när jag var 11år aldrig riktigt lämnat, känner att det är dags, känner att jag vill verkligen det.
För vissa är detta ett lyxproblem, medan för andra så är det en självklarhet att deras föräldrar gärna prioriterar att lägga sina pengar på deras hästar och intressen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback