Ridning i värme

Jäävlar vilken power det var i henne idag. Man märker att både muskler och kondition förbättrats, hon orkar mer och har mer kraft att springa ifrån mina hjälper. Jag fick riktigt kämpa idag för minsta lilla och hon gjorde ingenting gratis. Men både mjuk och fin blev hon. Galoppfattningarna satt kanon och var så glad över henne, däremot så satte hon av ordentligt i galoppen och riktigt satte benen under sig och tog bettet, haha riktigt busig har hon blivit.
Men samlade snabbt ihop henne och hon lydde verkligen jättebra.
en utav de få galoppbilder som togs.. pappa var inte så jätte på G när det kom till bilderna idag.
Här både sitter jag bra ( överlivet är aningen för framåt lutat ) och hennes form är hög men ändå avslappnad och bakbenen är med. Såhär bör hon gå hela tiden men hon orkar knappt bära sig mer än ett varv på en volt.
Hon faller väldigt lätt bakomhand men eftersom att det är många monent som behövs förbättras så väljer jag att enbart ge efter med på tygeln när detta händer och på med benen. Jag ser det inte som ett jättejätte problem ( min förra ponny gjorde samma sak när han ej orkade ) och vet att när hon har muskler till det så kommer det falla på plats också.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback