Nackdelar med min ridning

Många kan rida i flera år utan att det påverkar kroppen negativt, jag kunde knappt börja rida innan jag började få ordentliga följder.
Jag haft otroligt ont i både rygg och nacke sedan det att jag började rida när jag var 10år gammal. Ibland gör det ont i dagar, veckor på rad utan mellanrum medan ibland så kan jag gå dagar, veckor utan att det känns något. Jag har såklart varit hos både läkare och sjukgymnast utan några givande resultat. Men dom har konstaterat att jag har för mycket mellanrum mellan mina ryggkotor vilket gör att jag får väldigt ont om jag hamnar för svank eller "hösäckrygg" på hästen, måste med andra ord sitta helt "perfekt" vilket jag heller inte kan göra eftersom att jag inte har den hållningen då jag inte har den styrkan i ryggen att bygga upp de muskler som krävs för den hållning.
Så får helt enkelt leva med att jag kan inte sitta ordentligt i sadeln och jag kommer föralltid ha problem med min rygg och nacke, det gör ont, men det är värt det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback