Lilla Lita

Min pappa är verkligen helt kär i lilla Rosalita och hon likaså i honom. Dom verkligen älskar att se varandra och står och myser i stallet både efter och före ridning. Idag när jag plockade in utrustningen så kom jag ut och såg att han tagit bort henne till bilen och stod och matade henne med morötter.. aja. haha.
Det är tackvare honom som Rosalita blivit så snäll att hämta i hagen, han har alltid med sig gott till henne och hon blir alltid lika glad att se oss.
Enligt honom så är han den finaste ponny jag haft och dessutom snällaste. Detta kan jag ju personligen inte hålla med om. Min lilla Xtra är omätlig och kommer för mig alltid vara nummer ett, men ja, hon är en väldigt fin ponny som absolut kan bli någonting fint men mycket träning och kärlek.
Hon är en sånn ponny som behöver ha en ryttare som rider henne, tar hand om henne och tränar henne på rätt sätt, på hennes sätt. Hon behöver någon som är bestämd och kan säga till henne på skarpen men som också är väldigt mjuk emot henne och berömmer mycket. Hon ska absolut INTE ha två ryttare som rider henne regelbundet och en liten tjej som rider henne då och då. Vilket förmodligen kommer bli vad som kommer hända i höst. Usch, gillar verkligen inte den idén, för det är inte vad som är bäst för hästen. Det blir lite ridskola utöver det hela och det är förmodligen det som gjort att hon blivit som hon var när jag tog mig ann henne, att olika tjejer har ridit henne och inte behandlat henne väl. Lilla gumman, det är så tråkigt när man hamnar i situationer då man inte kan påverka själv eller göra något.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback