Gårdagens ridpass

Red på kvällen igår. Hon har heeelt fantastisk. Formen var helt perfekt och hon var både mjuk och följsam. Hon testade lite i galoppfattningarna och fick inte riktigt ihop henne som jag önskade i galoppen men det gick ändå.
Började med små 8 volter för att få henne mjuk i båda sidorna, fortsatte sedan med att öka och minska volten i galopp och sedan Kände jag igenom henne med lite serpentiner, ökad trav, uppridning på rakt spår osv. Det gick riktigt bra ( självklart var jag ensam och red så pappa kunde varken filma eller ta kort.. )
Red i en timma i paddocken och sedan travade vi ner till havet och red en sväng i vattnet. Hon tyckte det var superkul och jättemysigt, och även jag såklart. Det var riktigt länge sedan jag hade en sånhär ridkänsla och det kändes UNDERBART att sluta på detta vis, duktigaste Lolita! Kommer sakna dig.
ej ifrån igår.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback