Dagens ridpass

Idag så skrittade vi ut med Matilda på cykel bredvid. Vi var på jakt efter en äng eller ett fält eller någonstans att rida men insåg väldigt snabbt att gräset var påtok för blött för den lilla ponnyn att rida där. Så vi travade runt lite i samhället innan jag drog mig tillbaka till stallet och trimmade lite i paddocken. OJ vad grym hon var. Super mjuk, lyssnade och allting. Galoppen satt som en smäck, dvs fattningarn. Så otroligt stolt över lilltjejen och när vi var klara var både hon och jag helt genomsvett. Duuuktig liten bäbis.
I hagen idag var hon en ängel. Kom skrittandes med öronen pekade framåt. Inga anfall, inga sura miner, enbart happy. Så jävla glad över henne just nu, framsteg säger jag bara. Stolt över henne.
Hur fin är hon inte just nu? Hon börjar se så mycket lyckligare ut, magen är kvar men tror att det bara är lite mer motion sedan börjar vi få en snygging till ponny.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback