Dagens ridpass

Red i paddocken idag då jag var ensam och inte vill ta några risker då jag vet hur hon är när vi är ute ^^. Men det gick iallafall kanon. Det var en knaon fin kväll och perfekt värme. Jobbade mycket med volter och serpentiner när jag värmde upp, ställde ut, in rakställde henne osv, allt för att få henne lös i nacken. Sedan gjorde jag lite skänkelvikningar i skritt och trav och det flöt på bra.
Sedan gick jag in på en volt och gjorde tempoväxlingar. Skritt-trav-galopp och galopp-trav-skritt till att börja med. Sedan blev det galopp-skritt-halt, halt-trav, galopp-halt osv. I början gillade jag inte riktigt energin i hennes igång sättningar, så satte till spöet och då skärpte hon sig direkt.
Tidigare har hon slängtravat in i galoppen och det kan ha tagit varv på fyrkanten innan man lyckas få fram henne då hon bockar och hoppar och studsar.. Men nu riktigt skjuter hon rumpan under sig och lyssnar direkt på fattningarna, oavsett gångart. Hon är mycket mer allert, piggare och arbetsvillig. En riktig liten pärla med andra ord.
Jag kommer skriva samt möjligtvis lägga upp bilder ifrån gårdagens inlägg också.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback