Dagens ridpass

Red dressyr/markarbete idag eftersom att vi skojjade till det igår. Hon var riiiktigt galen i början. Studsade som en galning och lekte riktigt rodeo. Man märker att hon fått mycket mycket mer kondition och muskler och orkar mycket mer, vilket också gör att hon orkar testa mycket mer.. hihi. Men vi kom överrens och hon använde energin till arbete istället. Fick dock inte den där fina formen som jag önskat, utan hon var mycket låg och släpade nästan efter sig, inte alls trevligt.
Det var mycket galopparbete idag då det var där hon sparkade som mest, hon var nästan helt u-formad i bockningarna ( hon har aldrig vågat ta i så mycket tidigare ) och det var många gånger jag fick kämpa för att hålla mig kvar i sadeln, hahaha! Men i slutet bjöd hon riktigt bra i galoppen, satte benen under sig och fin en fin form.
kunde tyvärr inte sitta ordentligt i sadeln idag så det fick bli mycket lättridningar och när jag väl satt så fick jag vara väldigt lätt och nästan lite framåtlutad ( vilket var varför jag undvek att sitta ner ), då jag hade enorma kramper i magen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback