Dagens ridpass

Idag byggde jag upp tre små hinder på 50-70cm. Red fram henne som varnligt och hon var både jobbig, stel och hård.. otroligt irriterande naturligtvis men när hon väl lossade så mjuknade hon riktigt ordentligt. Hoppade sedan fram henne på en volt och hon hade inte riktigt den bjudningen jag önskade. Jag är ingen hoppryttare utan hoppar enbart för variation och för skojsskull. Sedan vill jag gärna bli av med den lilla rädlsa jag kommit över.
Min fina vän Matilda Lind kom även förbi och fick pröva henne något varv och OJ vad hon testade.. aldrig sett henne göra så med någon annan då det oftast är jag som sitter på när hon kör all in men det var faktiskt "intressant" att se henne på det humöret, jag ser hon det är hon gör osv. Hon testar nämligen med med jämna mellanrum, dvs bockar, sparkar bakut och försök till stegring. Men löser det alltid väldigt fort, det är viktigt att hon får veta sin plats.
Men sedan hoppade vi lite till och det gick faktiskt väldigt bra. Min sits har förbättrats, anridningen samt skänkelläget. Tycker faktiskt att jag gör liite framgång i min ridning och hon gör enorma! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback