Att gå över till storhäst

Jag tror att jag alltid kommer att vara en ponnyryttare. Mest för att jag aldrig kommer att satsa på ridningen utan ser det enbart som en hobby och även för att jag tycker att det passar min storlek mycket bättre. Det finns många 12 åringar som är mycket längre än vad jag är till exempel. Jag kan idag rida allt ifrån en stor B-ponny till en maxad D-ponny, vilket jag är väldigt tacksam över. Men det perfekta storleken för mig är en maxad C-ponny ( 140cm ) eller en liten nätt D-ponny.
Jag vet att sålänge jag rider små ponnier så är min utvecklings nivå väldigt begränsad. Jag kan inte bli mycket bättre än vad ponnyn jag rider kan prestera, vilket är nackdelen. Men jag planerar inte på att bli bäst. Jag har inte de förutsättningar och därför kommer jag heller aldrig att ha någon anledning till att gå över till storhäst.

Jag & Many några sommrar sedan.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback