Vintervila?

Rosalita har mer eller mindre fått en ofrivillig vintervila.. finns tyvärr inte så mycket att göra, har max kunnat rida två dagar i veckan den senaste tiden.. vilket inte räcker för henne. Men ska försöka rida igenom henne iallafall tre gånger i veckan och ber till högre makter att vi kan få in lite hårdare träningen på det. Är verkligen sugen på att hoppa, men inte lätt att rida henne heller när hon exploderar såfort hon får vila lite.
Hur gör ni under vinterhalvåret när det inte går att rida som vanligt? I vanliga fall brukar jag trotsa alla väder och ge mig ut iallafall, men antar att motivationen och viljan går emot mig lite. Varken jag eller hästen tycker att det är särskilt trevligt att ge sig ut i storm och spöregn bara för ett dressyrpass som har alla förutsättningar till att gå åt helvete.
Idag ska jag iallafall försöka longera henne ifall det inte är storm eller regnar när jag är nere, hon måste iallafall få röra på sig lite.. om så bara i trav.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback