Vackra Rosalita

Jag ska ha Rosalita till och med nyårsafton 2011. Dvs resten av året.. vilket jag är väldigt nöjd med. Men vad det blir av henne sen vet jag inte. Har dock ögon och öron öppna efter någon ny tjej som vill rida henne och ta henne på hel eller halvtid som jag gjort.
Hon är en helt fantastisk häst bakom den aggressiva fasad hon visae. Jag vet att hon kan och om man bara lär känna henne så finns det inget finare än att ha henne komma springandes i hagen efter en, eller gå fläckfritt på banan, flyga i luften av lycka och sen hoppa ett hinder på 1 meter utan några som helst problem. Att galoppera igenom havet och låta ögonen tåras och skritta ut en runda i samhället och bara låta henne få larva sig.
Att tänka tillbaka på de månader vi fick tillsammans gör mig glad. Jag har lärt mig otroligt mycket. Den hästen som står i den boxen idag är inte den samma som jag provred i slutet av Maj månad. Hon är så fin idag att jag blir helt varm i kroppen.
Och hoppas innerligt att någon med stor vilja och ett öppet hjärta vill ta sig ann denna ponny och fortsätta bygga på de byggklossar jag förberett. Det är en lång väg att gå, but what's worth the price is always worth the fight.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback