Sadelträning.

Igår var jag ensam i stallet så passade på att utnyttja stallgången. Noreen är väldigt bakskygg så jag plockade ner Prince höpåsar och la dom i hans box samt städade undan så gott det gick. Jag la fram sadeln och ställde sedan upp min skakiga ponny i gången. Hon är väldigt rädd för att stå där så det var mentalt jobbigt för henne att bara bli borstad igenom hela kroppen. Jag lyfte fram hovarna och borstade bak på bakbenen. Sen la jag på henne sadeln, hon var lika duktig som vanligt och reagerade knappt.

Spände sadelgjorden några hål och klappade innan jag spände resten. Jag drog ner stigläderna idag och lät dom dingla lite på sidorna på henne. Sen började jag göra lite ljud, klappa i händerna, röra på sadeln osv. Sen la jag vikt i stigläderna genom att hänga mig lite i dom. Och samma sak där så var det ingen vidare reaktion. Så jag la varmen över sadeln och hängde med kroppen i läderna. Gick hur bra som helst.

Imorgon ska jag försöka stå på en pall och hänga med hela livet på sadeln, känns som om hon är redo snart för uppsittning.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback