Min häst, mitt problem.

Någonting jag önskar, är att jag vore oberoende ( ekonomiskt sätt ) av mina föräldrar. Dom hjälper såklart mig otroligt mycket med utgifterna för min häst, men det betyder inte att jag står för mesta delarna av kostnaderna själv.
Min mamma är helt underbar och hjälper mig att betala
  • Strö
  • Boxplats ( vi betalar hälften var )
  • Verkning av hovarna
Dessa är de dyraste kostnaderna och de som jag inte klarar av att stå för själv för tillfället. Men själv står jag för
  • Försäkring
  • Vaccination
  • Avmaskning
  • Ev träning
  • Utrustning
Och detta gör jag utan att röra en krona av mitt studiebidrag. Jobbar helt enkelt till mig pengar som jag sparar, sparar och sparar. För mig gäller det att prioritera, vilket jag tycker att man som hästägare är skyldig. Jag har pengar ihop sparade för ev skador, olyckor ( oplanerade utgifter )
Jag kommer att klara mig på egen hand den dagen jag inte går i skolan längre och vet att jag kommer kunna prioritera min häst på ett sunt sätt, men idag är jag evigt tacksam att min mamma hjälper mig så mycket som hon gör och ger mig lyxen att äga en häst, för det är en underbar erfarenhet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback