Lyckorus

Idag på morgonen så åkte jag ner med Joanna ( min brors flickvän ) för ett longeringsförsök. Vi började med att hon gick på yttersidan och höll i henne. I både skritt och trav gick det bra, i båda varven. Sen höll hon i halsremmen, för att ha kontroll ifall hon skulle stanna eller svänga in emot mitten, men inte för att hon skulle hålla "fast" henne. Sen sprang hon bredvid, utan att hålla. Sen ( av misstag egentligen ) gick hon ifrån henne och Noreen sprang själv på en volt runt mig i trav. I några varv fick hon springa, hon försökte sakta ner några gånger men då smackade jag bara på och visade lite med spöet så sprang hon på igen. När hon försökte svänga ur volten så höjde jag bara linan lite så hittade hon volten igen. Kan inte beskriva lyckoruset just nu. Har för första gången longerat min egna lilla ponny, ett litet framsteg och ett steg i rätt riktning. På detta spåret vill jag fortsätta!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback