Longeringsförsök nr.2

Idag kom Matilda förbi och hjälpte mig. Jag lämnade helt enkelt lina och häst i hennes händer för att få det rätt ifrån början. Noreen tror verkligen att vi vill ta död på henne och var helt livrädd många gånger, trots att vi var så försiktiga man kan vara.
Hon fick henne iallafall att förstå att hon skulle gå framåt och hon hade inga som helst problem med framåtbjudningen. Hon fick ut henne på "volten" efter lite om och men och hon verkade förstå uppgiften. Hon både travade friskt och galopperade lite. Fick göra halter, lite lättare övergångar osv. Känns skitbra! Tror att jag klarar det själv imorgon faktiskt.
Sen la vi på en sadel när vi var inne i stallt, spände gjorden och bara lät henne stå lite med den. Inga som helst problem. Matilda hjälpte mig även att lyfta bakbenen pga min rygg.. och mycket riktigt så försökte hon sätta sig ner denna gången också, men Matilda var jätte duktig och fick henne att lyfta båda benen utan att lägga all tyngd på dom.
Kan med andra ord konstatera att jag har den räddaste, känsligaste men också sötaste ponny som existerar!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback