Kaos

Idag var även Celine och Trampe i paddocken och red när jag kom ut med Noreen. När jag skulle driva ut henne så satte hon av i full galopp och skenade runt med mig i slättåg efter. Lyckades få stopp på henne och få in henne igen men när jag drev ut henne igen så gick det bättre. Lyckades få henne att gå lugnt ett tag men när jag skulle byta varv så skenade hon iväg igen och denna gången blev det ansiktet rätt ner i gruset och släpades efter.. säg hej till brännsår om händerna. Hon lyckades sticka iväg och jag fick lugnt fånga in henne. Efter det så slängde jag bort spöet och gjorde lite ledar övningar istället. Känner att jag får ha någon med mig nästa gång.
Räknade nog inte gångerna jag bad om ursäkt till skräckslagna Celine på stackars Trampe som stod mitt i paddocken och kollade på min häst som om hon vore ett vilddjur. För allas säkerhet så blir det ingen mer longering när någon annan mer än mig är inne i paddocken.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback