Gårdagens Rosalita

Igår fick Rosalita sig en genomridning. Hon var helt överpigg och efter vi skrittat fram ville hon bara springa, i sin egen takt och huller om buller på ridbanan, fort gick det och hon struntade helt i mina halvhalter. Lät henne iallafall springa av sig, konstra, stegra och bocka innan vi började arbeta. Jobbade henne i låg form till att börja med, för att få henne helt igenom i ryggen. När hon var redo plockade jag upp henne och jobbade på skänkelvikningar, mycket halvhalter, volter, serpentiner osv, körde även lite ökad trav.
Sen var det galoppen. Tog ett tag innan hon lät sig fatta galopp. Hon skjöt fram i fullfart sen hoppade hon på stället tills jag lät henne gå åt de hållet hon själv ville.. icke sa nicke. Blev lite arg på henne och efter några försök så satt även galoppen bra. Hon har lite stark men vi jobbade på volterna och hon hade fin form.
Travade av henne när jag kände mig nöjd. Får bli mer arbete nu några dagar för att få igenom henne ordentligt, hon behöver dagligt arbete för att få utlopp av den energin hon fått.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback