Gårdagens hästar

Igår kväll så spöregnade det och blåste storm, blixtrade även senare på kvällen.. sjukt!!
Tog iallafall in skrikrosalita.. hon stod och gnäggade halsen av sig i hagen och sprang fram och tillbaka, så beslutade att ta in henne innan jag började mocka. Hon fick stå uppbunden i Noreens box med tre fleece täcken placerade på olika ställen på hennes kropp för att torka helt ( hon såg ut som en insvept baby ), medan jag mockade och fixade maten för henne. När jag var klar med allt så fick hon stå i gången medan jag fixade allt för Noreen. Hoppades att regnet skulle ha avtagit då men det hade bara blivit värre.. så borstade av henne, satte på ett nytt tort regntäcke och in i boxen med henne. Hon fick även lite att tugga på.
Sprang sedan ner och hämtade Noreen som var helt genomblöt över hela kroppen.. Så hon fick sig en ordentlig genomborstning och flätade även hela manen på henne. Vill nämligen att manen ska ligga på ena sidan, vilket den inte gör just nu, så hoppas att flätorna gör lite underverk där.
Sen fick pållarna varsin godnatt puss innan vi fick säga godnatt.
Får så dåligt samvete att jag inte kan göra något mer med dom.. Noreen behöver aktiveras och Rosalita behövs hållas igång.. jävla vinter!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback