Första longeringsförsöket

Mellan hagelskurarna så tog vi ut Noreen i träns i paddocken. Pappa gick på yttersidan och höll henne medan jag stod i mitten och försökte bara få henne mellan linan och spöet. Det gick sådär i början men hon fattade efter ett tag. Hon vart lite irriterad för spöt och försökte kicka lite men travade på fint ändå. Tyvärr har jag en pappa som är rökare och klarade max ett varv i taget innan vi behövde skritta.
Jag försökte även lite utan någon som gick utanför. Dock bara i skritt och hon var väldigt duktig och gick runt mig bra.
Sen fick hon springa lite lös i paddocken. Efter några varv av ökad trav så stannade hon och åt i ett hörn, tyvärr var det inte så lätt att få henne att springa.. hon kickade om jag försökte smacka på med söpet och sprang bara fram och buffade på mig om jag lockade med godis.. haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback