Första avsittningen avklarad!

Idag fick Rosalita komma ut på en ridtur. Promenerade henne för hand bort till Matildas stall där vi båda satte upp och skrittade bort till samhället. Travade längsgrusvägar, galopperade lite i skogen osv. Rosalita hoppade upp i luften och satte av i galopp heela tiden så kände att hon hade lite överdrivet överskottsenergi.. brukar bli så när hon får stå onödigt mycket. Men mysig ritt blev det.
Väl i stallet så bestämde jag mig för att rida igenom henne i paddocken.. Det blåste som fan och var jätte tungt för henne att ta sig fram. Så hon var inte jättejobbig. Utan vi körde lite lugn galopp på volten. Då blev hon helt plötsligt rädd för något, tvärnitade och jag som inte hann samla alla tankar i rätt stund åkte fram på bogen och blev hängandes till hon gjorde en tvärvändning och stack, då åkte jag i backen med foten fast i stigbygeln, åkte med en bit men lyckades lirka loss den.
Fallet var ej något farligt, landade ganska mjukt.. förutom mina handleder som tog lite stryk och kände när jag kom hem att en kota i ryggen är lite öm. Annars var det ingen fara. Satt iallafall upp igen och travade igenom henne tills hon slappnade av. Sen var vi klara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback