"Du måste sälja henne"

Jag har en hel del dömmande blickar och ord framför mig när jag säger att jag aldrig planerar att sälja min häst. För just nu så ser jag det så. Jag har många år framför mig då plugg och resor kommer få stor fokus, men det är inte ett hinder för mig. Jag har alltid prioriterat hästarna först, i alla lägen och att vara hästägare är det mest givande som någonsin hänt i mitt liv.
Båda mina föräldrar är helt kära i henne och för dom finns det inte ens på kartan att man säljer ett djur. Antar att vi är alldeles för känsliga och ser inte på våra djur som andra. Det är våra vänner, våran familj och det är vårat jobb att se till att dom får de bästa tänkbara liv som vi kan ge dom. Och sålänge makten är min så tänker jag se till att min underbara ponny får ett underbart givande och roligt liv och det kommer absolut bli en resa att se henne växa i utbildning i takt med mig.

Hon är en så hjälplös och känslig liten häst som tyr sig till mig på ett sätt som jag inte upplevt tidigare. Hon kommer alltid springandes i hagen och när något är läskigt så frustar hon bara och tittar på mig. Hon är en underbar häst och jag älskar att vara med henne. Att efter två veckor tillsammans känna att jag fått den perfekta ponnyn för mig är helt otroligt. Hon är bara helt perfekt, det kommer aldrig spela någon roll vad någon annan tycker.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback