Dagens ridpass

Idag var planen att longera bort massa överskottsenerig.. men fick smaka på den ordentligt när hon började bocka, halv stegra och kicka när jag försökte få ut henne på spåret och när jag väl fick ut henne så stegrade hon bara emot mig och ville inte alls vara med.. inte kul när man har så mycket överskottsenergi som hon har och inte vet vart man ska ta vägen..
Så hoppade istället upp på ryggen och tänkte rida av energin.. det gick lite åt helvete då hon ställde sig rätt upp hoppade fram och full galopp.. kan inte räkna på fingrarna hur många gånger jag var nära på att ramla av.. men kvar satt jag.. trots att jag inte orkade slänge på en sadel. Skrittade iallafall henne tills hon lugnat sig, vilket tog si sådära 40 minuter, sen fick hon komma in igen, och då trippade hon på tåna igen som en tok.. lilla gumsan.. blir nog ett ridpass imorgon också för att bli av med lite energi.
När i väl var i stallet så var det väldigt mycket i huvudet för henne, massa energi, för kort tid i hagen och alldeles för mycket i huvudet, resulterade i att pappa fick sig ett ordentligt hästbett så vi fick skynda till sjukhuset och ge han stelkramp.. stackars pappa!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback