dagens "ridpass"

Tog ut Rosalita i paddocken idag. Började med att skritta fram henne vilket gick sådär, hon stannade i princip hela tiden vid utgången och började backa, hota med att stegra osv.. Inte alls kul. Trava fick jag inte henne att göra alls, hon blev fly förbannad och började bara stegra och bocka.. vet inte ens vad det är med henne.. sen har jag också blivit mycket mesigare då jag tappat motivationen till att bli arg på henne när hon gör på det viset.. får helt enkelt be någon som har lite mer stake att rida igenom henne.. förut har jag aldrig haft problem med att säga till henne, bli arg och faktiskt kräva att hon går framåt, men den senaste tiden så är det som om all luft går ur mig och jag orkar inte mer..
Någon som har lust att hoppa på min vildtjur och testa? ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback